Mein Computer-System:Windows 8.1
Mein PC ist etwa 5-6 Jahre alt.
Letze Aenderungen bevor der Fehler auftrat:
Ich habe neue Hardware installiert: USB Hardware
KoMa Gast |
Sorry, dass ich mich jetzt erst wieder melde (hatte persönliche Probleme).
Ich hatte so meine Schwierigkeiten, mit dem Posten meiner Anfrage, war eigentlich noch gar nicht fertig mit dem Formulieren der Frage, einmal falsch geklickt und schon wurde sie hier gepostet...
Aber jetzt zu den technischen Sachen:
Laptop ist ein Acer Extensa 5635Z mit Win 8.1
Docking Station ist eine Kensington K33951
Ich habe bei meiner Suche im Internet mittlerweile herausbekommen, dass der Treiber der Docking Station (von DisplayLink) nicht kompatibel mit Win 8.1 ist, eine Aktualisierung nichts bringen würde, weil DisplayLink für diese Docking Station keinen Treiber mehr anbietet.
Auf der Seite von DisplayLink ist das Problem bekannt und es werden dort auch einige Tipps gegeben, die sich allerdings alle nur darauf beziehen, bevor man auf Win 8.1 umsteigt...
Ich denke, dass ich mit meinen arg begrenzten IT-Kenntnissen wohl keine Chance habe, die Docking Station mit meinem Laptop zu betreiben.
Oder habt Ihr noch eine Idee?
Wird die gesamte Station vom Notebook nicht akzeptiert unter Windows-8.1?
Da keine Software-Angebote auf dieser Seite verfügbar sind ...?
http://www.kensington.com/de/de/3693/software-treiber
Die Instruktionen sind (drei Instruktionen unter Windows) aus 2012 und eine Apple-Instruktion aus 2014 - da scheint es irgendwie unverständlich, daß Acer-Extensa-5635Z mit Windows-8.1 mit der Hardware nicht verbunden werden kann.
Zumindest würde ich den Kundensupport per E-Mail befragen
(Support-Konto bei Kensington einrichten)
Daniel_Düsentrieb (49.066) Top News Poster 1476x Beste Antwort 2847x "Danke"
| Re: universal docking station nicht kompatibel mit win 8.1 |
Hast du es schon mit diesen Treibern versucht (unbedingt die Hinweise im folgenden Text beachten!):
http://accoblobstorageus.blob.core.windows.net/software/7350cc8d-558f-4b8f-bfb3-5830dfab76a4.zip
DisplayLink provides the Corporate/ Silent Install Version (MSI) of the video software driver that supports the following Kensington products:
K33926 and K33951 sd420v Universal Notebook Docking Station with VGA/DVI and Ethernet (with the product serial number starting “A1210” or later)
K33928 Universal Multi-display Adapter
K33930 sd300v Universal Notebook Docking Station with VGA/DVI
K33955 Universal Notebook Docking Station with VGA/DVI and Ethernet
K33970, K33971 sd3000v USB 3.0 Docking Station
K33972, K33973 sd3500v USB 3.0 Docking Station
Please note that for K33926 and K33951, the corporate install software driver only works with products with the product serial number starting “A1210” or later. The corporate install software driver does not support product with serial numbers “A11xxxxxxxxx” and “from A1201xxxxxxx to A1209xxxxxxx”
Kensington sd400v/sd420v Universal Notebook Docking Station with VGA/DVI and Ethernet Software Driver (K33926, K33951, K33955) Video Driver Version: 7.0.43660.0Etherent Driver Version: v2.6.0.7
Introduction
This Software Release delivers the following features:
Windows 8 support
Critical bug fixes and compatibility improvements for all products
Corporations can apply for a corporate install version at www.displaylink.com/corporateinstall
** Please note that sd400v is not compatible with corporate install version.
Supported Kensington Products
This software driver was designed for the following products:
sd400v/sd420v Universal Notebook Docking Station with VGA/DVI and Ethernet Software Driver (K33926, K33951, K33955)
Supported Operating SystemsThis release can be installed on the following operating systems:
Windows XP SP1 (32-bit edition only)
Windows XP SP2 (32-bit edition only)
Windows XP SP3 (32-bit edition only)
Windows Vista SP1 (32-bit and 64-bit editions)
Windows Vista SP2 (32-bit and 64-bit editions)
Windows 7 (32-bit and 64-bit editions)
Windows 8 (32-bit and 64-bit editions)
Video: video is supported in extend mode with most popular video players onWindows XP and Windows 7/Vista in WDDM/Aero Mode. Video support is limited inother configurations including mirror mode and Windows 7/Vista Basic Mode.
How to Install and use
Please find detailed guidance and information about how to install and use this software in the DisplayLink Software User Guide: http://kb.displaylink.com/298
Corporations can apply for a corporate install version at www.displaylink.com/corporateinstall
For further support and information about DisplayLink software, please visit http://www.displaylink.com/support
Known Issues and Limitations
System behaviour with USB Docking station or USB Display Adapter attached screens has been well tested.Testing covers plug/unplug, mode changes, playing video, hibernate,sleep/standby, multiple users, different user rights, attached screen as primary screen, attached screen as only screen, and other aspects.
Some use cases my exhibit minor issues, general troubleshooting recommendationsare:
detach then reattach the USB docking station or USB Display Adapter's USB cable
change display settings using USB display adapter GUI (Vista only)
change display settings using WDP
ensure you have the latest graphics drivers installed for your system GPU
Requirements
At least one USB 2.0 port
30 megabytes (MB) of free disk space
External computer screen
PC Recommended Specifications
The software driver can be run on PCs ranging from Netbooks, Notebooks/Laptops, and Desktops - on processors ranging from Atom N270 based PCs, basic single Core CPUs, and of course the latest Dual and Quad Core CPUs
The USB video screens are not supported on systems with two graphics cards used simultaneously (supporting separate screens, or in ATI Crossfire configuration). Two graphics cards in Nvidia SLI configuration are supported but not on Windows 7.
The performance of the software is dependent upon the processing power available, and so more capable systems offer higher performance.
Recommended typical system requirements are:
Windows® 8/7/Vista
For Windows® Vista, the Windows Experience Index (WEI) is a useful measure of hardware level. The WEI is accessible from Computer->Properties or from Control Panel->System.For more information please visit:
http://windowshelp.microsoft.com/windows/en-us/help/0fee4637-8b21-41f1-87f6-66d2205420d61033.mspx.
The recommended typical hardware requirements for the PC are:
WEI score of at least 3.0 in the 'Graphics; Desktop performance for Windows Aero' category.
Recommended: WEI score of at least 3.0 overall, as recommended by Microsoft.
For full-screen video playback the recommended hardware depends on the display resolution:
1366x768: overall WEI score of at least 3.5
1920x1080 (HD): overall WEI score of at least 4.0 and a modern GPU (GPU introduced to the market after 2H'08 or top-of-the-line GPU introduced in 2008)
At least one USB 2.0 port
30 megabytes (MB) of free disk space
Computer screen for use with the USB Display device, if it is not integrated
Network access for software downloads, or access to a CD-ROM drive
If the PC specification is below this, performance will be lower (or CPU loading higher).
Windows® XP
For 1-2 monitors, business usage, productivity target. This may not provide full frame rate DVD playback at full screen
1.2GHz Single Core CPU (Celeron or Atom N270 for example)
512MB memory
For 3 monitors where 1 could run DVD video while also targeting productivity and business apps. Will support only 1 video of DVD resolution at full screen:
1.6GHz CPU
1GB memory
For 6 screens where 1 screen can run full screen DVD video:
1.8GHz Core Duo
1GB memory
Installation and Operation Instructions
The Downloaded package contains a Video driver and an Ethernet driver.
The Ethernet driver is only required for Windows 8 system.
To install the Software drivers, Please follow the instructions below:
Unzip the downloaded "K33926-K33951_K33955_DRV_7.0.43660.0.zip" into a local folder
Double click "SetupVideo.exe" and follow the on screen instructions to install the video driver
For Windows 8 only) Double click "SetupEthernet.exe" and follow the on screen instructions to install the Ethernet driver.
Visit http://expandyourworkspace.kensington.com for detailed operation instructions.
Zunächst einmal herzlichen Dank, dass Ihr Euch die Mühe gemacht habt und für mich auf die Suche gegangen seid!
Mein Laptop erkennt schon, dass da ein KTG Office Dock an ihm hängt... Aber er sagt auch, dass es sich dabei um ein unsupported System handelt.
Wenn ich den Treiber (egal, welchen ich auch ausprobiert habe) installiere, erscheint immer irgendwann "dieses Programm hat Kompatibilitätsprobleme".
Ich habe bereits mehrfach vergeblich versucht, sowohl bei Kensington als auch bei DisplayLink einen Treiber zu finden.
Aber entweder ist der Treiber nicht mit WIN 8.1 kompatibel oder der entsprechende Treiber passt nicht zum Dock.
Es ist zum Verzweifeln!!!
Please note that for K33926 and K33951, the corporate install software driver only works with products with the product serial number starting “A1210” or later.Mein K33951 hat leider serial number "A102..." - passt also nicht (habe ich ausprobiert).
Gefunden bei http://www.computerhilfen.de
Corporations can apply for a corporate install version at www.displaylink.com/corporateinstallMein Dock ist leider ein "sd400v".
** Please note that sd400v is not compatible with corporate install version.
Gefunden bei http://www.computerhilfen.de
« Medion Akoya P2310d mit Intel i5 aufrüsten? | Mainboard startet nicht nach evtl falsch gesetzten stecker » | ||